k’aba’äl




Bajñel k’aba’äl, jiñ muk’bä ibajñel k’aba’lantyel tyi ityojlel kixtyañu, lumaläl, nuki ja’ o kolem ja’ yik’oty  nukbä pañämil (bujtyäl, ruwna). Ili ibajñel k’aba’äl mi ich’äm x o aj bajche’ mejl lajk’el ya’  baki mi ipästyäl ik’äjñi’bal ñaxañxujty’il wä’  tyi libru.


Komol   o komoñ k’aba’äl, jiñ  muk’bä  ityemel  k’aba’lantyel  tyi aläk’äl, tye’,  bätye’el, chuki yes an yik’oty  machbä tsikilik.






Bajñej k’aba’äl


Komol o komoñ k’aba’äl


bajñelbä


yoñlelbä


bajñelbä


yoñlelbä


Chila


chilajob


Chilajo’


ts’i’


ts’ityak


ts’i’o’


Perú


Perujob


Perujo’


chityam


chityamtyak


chityamo’


Mariya


Mariyajob


Mariyajo’


muty


mutytyak


mutyo’


Waña


Wañajob


Wañajo’


ixim


iximtyak


iximo’


lusiya


lusiyajob


Lusiyajo’


pech


pechtyak


pecho’


Rosa


Rosajob


Rosajo’


ch’ityoñ


ch’ityoñob


ch’ityoño’


Lupe


Lupejob


Lupejo’


ixik


ixikob


ixiko’


selya


selyajob


Selyajo’


wiñik


wiñikob


wiñiko’




-ob mi ik’äjñel cha’añ mi ipästyäl che’ kixtyañu tyi ch’ol cha’añ Tumbala. Jiñjach che’ –o’ mi yajlel mi iyäjlel tyi Sabaniya yik’oty tyi Tila cha’añ yonlel kixtyañu yik’oty  chuki antyak.


-j- mi’ ixiñ otsa ibäj,  cha’añ ma’anik mi iluty ts’ijbuntyel bokal.


-tyak, mi k’äjñel cha’añ mi ipästyäl che’ chuki mi yäjlel machbä kixtyanu, cha’añ Tumbala, Saltu  yawa yik’oty  palenke.

Nicolas Arcos

Este es mi blog personal. En él registro noticias, ideas y ocurrencias que me gusta compartir. No voy a decir mucho más de mí (es una situación más que incomoda). Dejaré que el contenido de este blog me describa. Agradezco su visita, el tiempo dedicado a la lectura de mis artículos y los comentarios que me haga llegar. Espero algo de aquí le sea útil.

Publicar un comentario

Articulo Anterior Articulo Siguiente

Anuncios